Konverzační event zaměřený na zlepšení výslovnosti
Učitelka: Pebbles Kophee ze Spojených států Amerických
Studenti: Dork, Eva, Vendy (Evropa)
Dnešní událost začala tím způsobem, že si každý mohl zvolit,
co ostatním přednese, mohl to být nějaký text, básnička či písnička. Zatímco
jeden z nás přednášel, lektorka si pečlivě zapisovala veškeré intonační a
artikulační nedostatky v jeho výslovnosti. Tak například její zápisky
vypadaly takhle:
matheMATics
aRITHmeticgeOGraphy
BarBAdos
Velká písmena nám dávají informaci o tom, na kterých slabikách je přízvuk. Můžete si to zkusit.
Přestože mnoho studentů vyslovuje kilometrs, správná výslovnost je poměrně odlišná:
/k´l ómedrs/
Pak jsme nevěděli, co znamená následující slovo, proto jsme
dostali úkol si jej vyhledat ve slovníku: pompous = affectedly grand, solemn,
or self-important:a pompous ass who pretends he knows everything
Jako další nesrovnalost jsme objevili u těchto slovíček:
Grease – grís
Greece – grící
A jak se vyslovuje majonéza?
Mayonnaise: /méníz/ nebo /mejou/
Pak jsme si v krátkosti
přečetli tento článek: http://academictips.org/blogs/moral-tale-the-important-things-in-life/
A plynule jsme přešli
k anglickým jazykolamům (tongue twister):
Can you can a can as a canner can can
a can?
Lesser leather never weathered
wetter weather better.Good blood, bad blood
he bled red blood
Selfish shellfish. Selfish shellfish.
Really rural. Really rural.
Musím uznat, že dnešní hodina pro
mě byla o něco náročnější než obvykle, nejspíše proto, že výslovnost a intonace
není moje silná stránka. Proto nám v úmyslu tento event pravidelně
navštěvovat.
Vendy
Žádné komentáře:
Okomentovat