Tutor: Kori Blaidsdale
Student: Toshi, Veddat, Tyra, Abeer, Illa
Tato lekce měla být původně s Donatelou, ale suplovala jí Kori. Tato
lekce se zaměřila na to, jak konverzaci začít a jak jí udržet zajímavou, aby měla
v sobě energii a byla vtipná.
Zde dávám příklady ‚conversation
starters‘
1. What have you been up to lately?
2. What have you got planned for this weekend?
3. Have you been up to anything interesting lately?
4. What are you up to later on?
5. how was your weekend? What did you get up to?
Je to vlastně totéž, ale otázka položena mnoha způsoby. Dál zde uvádím i
různé způsoby pokračování konverzace, záleží na co se zaměříme.
-giving some information about the subject (eg what you heard in the news)
-telling a similar story or a story that is directly opposite what has been
said
-agreeing or disagreeing
-telling a story that is about you or your friend/family that is relevant
Další zajímavé a pro studenty těžší téma mohou být Idiomy. Tzn. Věty, které
pokud přeloženy doslova, nemají žádný význam. Ale znamenají něco jiného, mají
přenesený význam.
Např. To have a face like thunder (EG I wouldn't talk to him if I were you,
he's got a face like thunder today). Já bych s ním radši dnes nemluvila,
viděla jsem ho a vypadá pořádně naštvaně.
Nebo To stem the tide (EG the
government is trying to stem the tide of the scandal but it just keeps getting
worse). Vláda se snaží zastavit ten
skandál,ale je to čím dál tím horší....
Byla to velice zajímavá hodina, zvláště idiomy byly fajn.
Žádné komentáře:
Okomentovat