Lekce psaní na zadané téma
Učitelka: Iffaf Ling z Británie
Studenti: RicoM, Renee88, Astrid, Vendy, (Evropa, Amerika, Asia)
Protože je tato lekce zaměřena výhradně na procvičení
psaného projevu, lektorka obvykle na nic nečeká a ihned se přechází
k zadání úkolu. Dnes byl první rozehřívací úkol opravdu zajímavý, nejenom
proto, že tématem byla zvířata, tedy „animals“, ale také proto, že jsme si
procvičili superlativ často používaných přídavných jmen:
the biggest
the most dangerousthe slowest
the most unusual
the cuddliest
Úkolem bylo napsat krátký text a ke každému přídavnému jménu
přiřadit nějaké zvíře. Přesně takhle znělo zadání: „Match each adjective to an
animal and explain why“. Hlavním smyslem bylo také vysvětlit, proč si to
myslíme.
Věty mohly začínat různými způsoby, například:
I think that……
In my opinion…I feel….
Pak už nezbývalo nic jiného, než říct: „Let´s get writing!“
Jak to mohlo vypadat? Třeba takhle:
The most beautiful animal is the lion, he is the most
beautiful animal, hence he was voted like a king of all animals! The most
dangerous animal must be snake, he is very small and people can not know, where
he can meet them! The fastest animals in the world are spiders, because my
father never catches him! On the other hand the slowest animal is my dog, when
I want to be at home for my English! The most unusual animal is porcupine, he
is so strange. The cuddliest is my child when he cuddles our dirty cat. I think
the ugliest animal that I have ever seen is ostrich. I do not know that animal
is the smelliest. The last week I met the friendliest cat in the street.
V jiných článcích jsme se mohli seznámit se zvířetem
aye-aye, u kterého doposud nevím, co přesně v překladu znamená, ovšem vím,
jak vypadá a co o něm bylo napsáno:
The most unusual and ugliest is the “aye-aye”, what a strange
animal it is! It has red eyes, long clawed fingers, black skin. It can only be
found in the forests of Madagascar.
Na neznámé zvíře se můžete podívat na této adrese: http://www.frogblog.ie/2011/01/weird-wonderful-animals-aye-aye.html
Dalším tématem bylo zoo a otázka pro psaní zněla: „Do we
keep animals in zoos?“ Zároveň však bylo naším úkolem vypracovat krátký text na
téma škůdců nebo o zvířecích farmách: „What are your views on pest control? What
is modern livestock farming?“
Iffaf ještě před samotným psaním poznamenala:
-
be factual
-
explain your ideas- go into detail
Za velmi pěknou práci považuji text od RicoM a předkládám jeho
část ho po veškerých opravách jeho drobných chybiček:
In every country in the world, there are zoos. They have
been created essentially for people’s entertainment: for example, children
enjoy looking at the parrots trying to imitate what people said, also, people
are fascinated by the different abilities of certain animals like dolphins and
seals. In my opinion, keeping animals in zoos in on the other hand, is not very
good since they are not free, they are confined for their whole life.
Zajímá vás, jak text ohodnotila lektorka? I to si můžete
přečíst:
-
Really well-argued
- Creative writing
Lektorce moc děkuji za skvěle připravenou hodinu a dokonalou
organizaci. Lekce psaní jsou vždy velmi přínosné.
Vendy
Žádné komentáře:
Okomentovat