22. 4. 2013

Event :Business Complaints - Potíže v restauraci

Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina v prostředí Conversation cafe

Učitel: Kori Blaisdale (USA)

Studenti: Nikolai, Anatoly, Tracy, Huan, Tomo, Michael, Megi00, Marie

(Evropa, Asie)

 
Dnešní hodina byla zaměřena na potíže v restauraci. Byli jsme rozděleni do trojic, jen já jsem zůstala ve dvojici s Nikolaiem  z Finska. Každý jsme dostali přidělenou roli. Já v naší dvojici hrála nejprve servírku první den v práci, která zjistí, že odpadli všichni zaměstnanci restaurace, včetně kuchaře, na nějaký virus. Takže má obsluhovat a pokud možno neříct, co se děje v kuchyni. Můj zákazník Nikolai byl hladový, upatlaný od zmrzliny a pospíchal na schůzku. Trpělivě jsem mu vysvětlovala, že kalhoty jsem schopna vyčistit, ale co se týká jídla mu raději rozmrazím něco z ledničky. Stejně jsem skončila s doporučením, že by pro mne byla vhodnější práce v kanceláři.

Ve druhé scénce se situace obrátila. Já byla zákaznice se šestiletým synkem, který měl hlad. Po kratší výměně názorů, že nic pro syna v restauraci nemají, jsem se zdvořile odporoučela s poznámkou, že jsem v restauraci naposledy.

Bylo to docela zábavné i když  z mého pohledu s trochu  nereálným scénářem. V mezičase jsme si povídali s Nikolaiem o Finsku a Česku.

Slovní zásoba:

Deep and husky voice – hluboký a chraplavý hlas

Stop gap job – přechodné zaměstnání

Run away – bless

Unclean cup

Unsanitary table

Incompetent start

Not up to scratch = not good enough

 

                                                                                       Marie

 

Pokyny k roli:

It’s your first day working at the cafe and things are not going well. When you arrived you found out that the other waiters/waitresses had gone off sick with a stomach bug, they’d been vomiting all morning. Your manager has told you not to say anything about that because you will lose customers. Then the chef started to look ill and you knew you were in trouble.  The chef decided to lock himself in the walk in fridge and give you instructions about what you could do to prepare the food. He said the virus couldn’t spread from the fridge, you think he might be crazy! You have been running back and forth trying to prepare the food and do your job as a waitress/waiter. Now everyone is complaining. You need the job, but is it worth this much hassle? Decide if you will tell them the truth or not, but try to resolve the problem first!

 

You can’t give a refund, you know you’re not authorised to do that, but it’s really only you here so whatever solution you come up with will probably be ok.

 

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat