20. 4. 2013

Making a team




Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina „Conflict Resolutions“

Učitel: Kori Blaisdale (USA)

Studenti: Tereza, Martin, Rico, Sumera, Ewa, Hamit (Europe, Asia)

Každý je součástí nějakého týmu, ať už v práci, třídním kolektivu, nebo třeba v přátelství. Nejdůležitější na naší hodině bylo pochopit čtyři základní stádia v týmu:

1.     Forming
2.     Storming
3.     Norming
4.     Performing

Někdo už věděl přesně, co to je (většinou zaměstnaní lidé, kteří pracují ve velkých firmách), někdo trochu věděl, o co jde a někdo neměl absolutně páru, o čem se mluví. Ale nic z toho nebylo překážkou, protože jsme si to všechno společně vysvětlili a nakonec všichni více méně pochopili.


Stage 1: People need the leader, they are not working as a team, they just do the job they are given by the leader. They are like an individual contributing to the team
Stage 2 stroming: The team needs the leader, every member is trying to find their position in the team. It's an arguing stage!
Stage 3: Norming  (Normall) - the team accept their positions and understanding their working styles, they don't need the leader so much to do their jobs
Stage 4 Performing: the team works well together without the leader and everyone knows their responsibility within the team

Dále jsme byli rozděleni do skupin po třech a dáni do private calls, abychom se nepřekřikovali a mohli spolu v klidu diskutovat. V této skupině jsme si každý měli vybrat jednu skupinu, do které patříme a říci ostatním něco o ní, v jaké fázi jsme a jak to vidíme do budoucna. Ti, co pracují, to měli jednodušší, než studenti. Já jsem nejdříve popisovala svou skupinu ve škole, kterou mám na angličtinu a poté moji partu přátel. Je zajímavé, jak dobře se dají aplikovat pravidla pro tvoření dobrého týmu i na přátelstvíJ. Když jsme si naše skupiny popsali, tak nám Kori poslala notecard, kde byla popsána situace a mi měli rozhodnout, v jaké fázi se nachází a co bychom dělali dále

„You are the manager/management team in the hotel but there has been some problems with the staff.
The house keeping staff have been caught partying in the rooms. Not just one or two, but all of them! They have been inviting their friends to the hotel and the hotel has been getting a reputation in the local town for being a hang out for the ‘cool crowd’. You suspect drugs have been taken in these parties, but you have no proof of this, just town gossip. The house keeping staff have been using the mini bar and charging the expenses to the hotel guests, who have complained that they were being overcharged. This has caused a lot of problems because drinks have been drunk and you are sure it’s the housekeeping staff, but again you have no proof, except that the same inconsistencies in the billing keep appearing.
1.    This is gross misconduct but it’s not just one person, it’s the whole team. Discuss what you need to do and how you will do it. 
2.    Role play how you will handle this situation.
The housekeeping staff will have to come up with a reason or a scapegoat for their behaviour to try to save their job.
The management will have to come up with  a clear and formal way of dealing with this team that ensures the rest of the hotel staff don’t side with the housekeeping staff but support the management decision to ensure the future smooth running of the hotel.“

Rozhodli jsme, že jsou ve fázi druhé, storming, a že být manažerem, tak nejdříve zjistíme, co se doopravdy děje a potom se nějak zařídíme, udělíme tresty, a nebo případně zaměstnance vyhodíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat