26. 4. 2013

Zeměpis




Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina „Tell me here in the World is…?

Učitel: Kori Blaisdale (US)

Studenti: Sergey, Alenka, Tereza (Russia, Czech Republic)



Dnešní hodina byla tak trochu zeměpisná a hodně rozvinula mou slovní zásobu. Abych to přiblížila, byli jsme zde tři studenti, já a Alenka jsme z Česka a Sergey z Ruska. Rozhodli jsme se, že nejdříve rozebereme Čechy, protože jsme na to byly dvě. Kori nám poslala video - http://www.youtube.com/watch?v=6vCFtu-SVqw. A potom se nás zeptala, jestli souhlasíme s místy, která zde byla zmíněna nebo jestli bychom něco odebraly nebo naopak přidaly. Začala Alenka, protože je to rodilá pražačkaJ. Říkala, že se jí to docela líbilo, a že to v celku pěkně vystihlo Prahu, ale já jsem byla trochu proti. Podle mě, když někdo navštíví ČR, neměl by se zastavit jen v Praze. Navrhovala jsem, že se měl podívat třeba i do Karlových Varů nebo Kutné Hory a o každém městě jsem ostatním něco řekla. Moc se mi líbí názor Kori, která už mi ho dříve říkala, ale dnes mi to připomněla. Ráda přirovnává Prahu k Bradavicím z Harryho Pottera, prý zde máme podobné budovy a je z toho naprosto nadšená. „It’s Harry Potter land!!!!“. Nikdy mě to nenapadlo, ale možná některé stavby to opravdu mohou připomínatJ.
Protože ve videu bylo několik částí, kde jsme se všichni ztráceli a naše slovní zásoba nestačila, vypsala nám Kori několik slov a frází, kterým jsme asi nerozuměli a zkoušeli jsme si je dávat i do vět, abychom je vážně pochopili.

-pick pockets – someone, who steal you sth from your pocket and you don’t know about it (kapsář)
-plethora - a large amount/ a lot
-cramped - no space
-our tip - our advice
-check out - have a look/see/find
-once you're done consuming - when you've finished
- steep - a sharp uphill walk
-sprawling park - the park is large, only for natural places
-vehicular - tram
- winding streets - not straight
-a marvel - a wonderful thing


Další video, na které jsme se dívali, bylo o Moskvě. http://www.youtube.com/watch?v=6vCFtu-SVqw. Sergejovi se ale vůbec nelíbilo, prý by sem přidal mnohem více zajímavých míst, které bychom měli navštívit, a které opravdu stojí za to, například: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Moscow_Metro%2C_Kievskaya_station.jpg, http://film.tr200.net/v.php?id=546183.
Opět jsme měli několik slov, která jsme si vysvětlili:

-massive (adj)- very big ; a massive – slang gang
-festivities - parties
- former imperial estate - before it was owned by royalty
- vast – wide and big
- striking landmark - you can see it and recognise it easily
- it catches your eye
-you go TO a place but land IN a place

Na úplný závěr jsme sledovali video, kde žije Kori – Martinique - http://www.youtube.com/watch?v=mqxGPkbqZVE. Kori se také moc nelíbil seznam míst, tak říkala, že když k ní přijedeme na návštěvu, tak nám tam toho ukáže mnohem víceJ. A na úplný závěr jedno video o Wales, tedy jejím původním bydlišti:  http://www.youtube.com/watch?v=juByF8abzKQ.

Žádné komentáře:

Okomentovat