19. 5. 2013

Trable v práci




Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina „Conflict resolutions“

Učitel: Coco Knowledge (GB)

Studenti: Deniz, Eminbekir, Furkan, Jana, Katrin, Mehmet, Tahir


Conflict Resolutoin je týdně opakující se hodina, na které se vždy řeší nějaký problém, konflikt. Conflict = argument, disagreement. A hned na začátku jsme pěkně začali s tématem dnešní hodiny. Coco si ho nechávala v tajnosti, takže jsme nevěděli, o co půjde. Rozdělila nás do dvojic a každému poslala notecard. V těchto dvojicích jsme se přesunuli do „Private call“, abychom nerušili ostatní skupiny. Měli jsme 15 minut. Hned při začátku hovoru mi byl můj spolužák sympatický a pěkně se mi s ním pracovalo. Po chvíli jsme zjistili, že každý z nás má jinou notecard! Jednalo se o problém ve firmě, která měla zadaný velký projekt a šéf se bál, že jeho zaměstnanec nesplní svou práci včas a on přijde o peníze z projektu.

Zde je část mé notecard:
„You have a deadline for a BIG PROJECT that could bring a lot of money to the company.  You need the work done by Friday at noon.

You think your employee is a bit lazy and doesn't get his/her work done on time. 

You need to get this done as quickly as possible. You need to try to push the employee to get the work done quickly and well done but you definitely DO NOT want the employee to quit or you won't have anyone else to finish the task.“

Zatímco já jsem tento problém měla popsaný z pozice „boss“, můj spolužák ho měl z pozice „employee“. Pro něj byla tato práce trochu moc těžká. Naším úkolem bylo, nějak totu situaci rozumně vyřešit.

Z mé pozice jsem navrhla, že bych mohla zaměstnanci navrhnout prémie za včasné splnění své práce, pohrozit mu vyhazovem a nebo najít na tento úkol někoho vhodnějšího.
Z pozice zaměstnance Emre navrhl, že asi na tuto práci nestačí, takže buď se omluví zaměstnavateli, nebo rovnou opustí firmu.

Bylo zajímavé snažit se hledat východisko z takové ošemetné situace. Nakonec jsme se o své názory a postřehy podělili i s ostatními studenty.





Žádné komentáře:

Okomentovat