22. 5. 2013

Conversation




Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina Let’s have a conversation!

Učitel: Kori Blaisdale (USA)

Studenti: Mirzhan, Anatoly, burak, Tina, tran, Chi, Tam (Asia, Europe)


Na těchto hodinách si obvykle jen povídáme na určité téma a hlavním úkolem je udržovat konverzaci. Dnes to bylo trochu o něčem jiném. Měly jsme tu i trochu gramatiky a to rozdíl mezi – I can x I am able to. I am able to je trochu více formální a hlavně označuje věci, které dokážete, a které byly těžké se naučit a teď jste na to pyšní. Pro mě to bylo velice zajímavé, protože mě ani nikdy nenapadlo, že tu nějaký rozdíl je.

I can speak Welsh – easy (she lived in Wales when she was a kid)
I am able to speak French – difficult (she must lern it now, french is really difficult ( :D))

Ale tím trochu předbíhám. Prvních dvacet minut jsme udržovali normální konverzaci o tom, co kdo z nás dělá o víkendu, jak se máme, jaké je počasí a takové klasické věci. Potom jsme se přesunuli k tomuto gramatickému problému a byli rozděleni do skupin. V těchto skupinách jsme každý řekli, na co jsme pyšní – tedy s použitím „be able to“ – a řekli i proč, jak dlouho nám to trvalo atd…. Myslím, že to bylo skvělé nejen pro procvičení gramatiky, ale také proto, že jsem se opět sblížila s dalšími lidmi v EC a více se poznala, což je vždycky úžasnéJ.

Na tu malou skupinovou konverzaci jsme měli docela hodně času a potom bylo naším dalším úkolem jen udržovat nějaké téma a prostě si povídatJ. Protože jsem byla ve skupině i s Tinou Toshi a velice mě zajímá móda a ona ji v EC vytváří (dělá oblečení, doplňky, …), tak jsem měla konečně příležitost se jí zeptat, jak se k tomu dostala a jak se to mohou naučit i ostatní. Opravdu mi to připomínalo povídání si se skupinou známých u nějakého drinkuJ.

Několik hezkých frází, které jsme během hodiny použili:


Usually I run around like a blue arsed fly!! = I have usually a lot of things to do
I don't work full steam all the time = I don’t work for 100% all the tima
We have busy days and quiet days = some days are harder than the rest
You hit the nail on the head!!! = right answer
It's doing my head in = It's driving me crazy!
I can't get my head round the meaning of that = can’t understand




Žádné komentáře:

Okomentovat