22. 5. 2013

Dashes and hyphens




Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina Writing

Učitel: Izzy Kophee (US – Colorado)

Studenti: Fatima, ayse, Chandan, Juan, Mimi, Mohamed, Diebeni (Asia, Europe)


Prvních deset minut jsem byla na této hodině „totálně mimo“. Byla to moje první hodina o Writing a nevěděla co od toho čekat. Bylo to na mě asi trochu těžké, ale na druhou stranu jsem se opravdu naučila něco nového! Učili jsme se o něčem, co se v češtině vůbec nevyskytuje a to je rozlišení pomlček. Angličtina má dva druhy pomlček, a to krátké (hyphens -) a delší (dashes --). Po pár minutách mě Izzy zachránila, když nám poslala odkaz na jednu stránku, kde je to docela hezky vysvětlené: http://owl.english.purdue.edu/engagement/index.php?category_id=3&sub_category_id=7&article_id=98
Ne, že by to Izzy neuměla vysvětlit, ale ostatní to již probírali na minulé hodině a všichni věděli, o co jde.

Nejdříve se to špatně chápe a já si při té hodině říkala, že to asi nikdy neuvidím nebo nepoužiju, ale hned druhý den, když jsem četla jednu anglickou knížku, jsem tam našla oba typy pomlček na jedné stránce! Nikdy dřív jsem si toho nevšimla, ale opravdu se tam vyskytují docela častoJ.

Několik příkladů:

HYPHENS:
Trade-Union,
co-operation,
one-hundred-thousand,
ex-friend,
ex-husband,
T-shirt,
well-known,
common-sense,
well-done,
non-stop,
work-life balance,
non-ionic

DASHES:
There was only one person suited to the job—Mr. Lee.,
There was only one thing to do -- sleep until noon.,
It is a wonderful day -- Monday.,
Charles IV. -- our best king -- lived in 14th century.



Žádné komentáře:

Okomentovat