25. 3. 2013

Britská královská rodina



Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina v prostředí IELTS clasroom one

Učitel: Kori Blaisdale

Studenti: Martin, Fabios,  Maria (Česká republika, Turecko)

 

How is your weekend going far?

 

Tak na této zajímavé frázi se naše velmi malá skupinka rozmluvila o svých plánech na víkend, když jsme již před tím tradičně rozebrali, jak se máme. Kori nám oznámila, že je „grogey“ – aspoň vím, odkud se toto slovíčko v češtině  vzalo, ze spousty čokolády a kávy.

Další slovíčko, které mne zaujalo bylo „daunted“ – dělat něco co sice moc nechceme, ale budeme dělat – například psát essey nebo se učit.

Tématem  naší dnešní hodiny tvůrčího psaní byla královská rodina. Povídali jsme si o tom, jak je Brity a ostatním světem vnímána. Jak funguje britský vládní systém, jak je to v USA. Dále jsme mluvili o královně, jejím postavením nejenom hlavy státu, ale také hlavy anglikánské církve, čímž jsme se dostali k Jindřichu VIII a skončili jsme u věty Do you believe that God chose her to be the Queen? Čímž jsme si ujasnili, že jsme v naší skupině všichni nevěřící. Rozebrali jsme možnost, zda může královna na své místo abdikovat a mluvili jsme o abdikaci krále Edwarda. A pak to přišlo – téma našeho tvůrčího psaní: pokračovat v dopise v němž královna  Alžběta oznamuje princi Charlesovi, proč mu trůn nepřenechá, ale předá ho jeho synovi. Write a letter to Prince Charles explaining why you will not give up bein the queen. Explain why you believe you must be the queen until the day you die. Explain what you believe the duties and responsibilities of a queen is. 


Tak jsme se pustili do psaní a Kori nás stíhala v průběhu opravovat – já měla problém s předpřítomným časem. Umím ho užívat, vím, jak se tvoří, ale dnešní ráno jsem se rozhodla, že ho absolutně nevyužiju, takže mi ho chudák Kori musela neustále dopisovat. To jsem také dostala za úkol, podívat se, jak se užívá a tvoří.

Hodina se mi líbila, byla pro mne určitě přínosná. Nejen, že jsem měla možnost se vyjádřit a naučit se novým slovíčkům, ale byla jsem ráda, že mohu psát a že mě hned někdo opravuje a radí, jak by to mělo vypadat a to je velmi důležité . Přijďte si to také vyzkoušet.

Nová slovíčka:

Grogey

Daunted

Hereditary

Stuck in my mind

Duty

Responsibility

Také care about

She was born into wealth and privillagy.

Can she step down?

To abdicate the throne

It´s a curse

It´s a gift from God.

 

 

                                                                                   Marie

Žádné komentáře:

Okomentovat