20. 3. 2013

Spravedlnost a nespravedlnost


 

Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab

Konverzační hodina v prostředí Beaches – Harmony beach

Učitel: DeliaBrown  Resident

Studenti: Tina, Maria, Kono, Mariana, Astrid, Abeer (Evropa, střední a jižní Amerika)

 

Na začátku mi Tina pomohla zbavit se šatů, které jsme měla na sobě navíc z minulé hodiny a také mi vátila zpět nohy, které se mi podařilo zneviditelnit. Takže Tino děkuji, že vypadám zase normálně. Delia měla pro nás připravenou tabuli s citáty, které se obecně týkali nespravedlnosti, útlaku a lhostejnosti. Na začátku jsme se k nim vyjadřovali. Bylo to velmi těžké, protože většina z nás měla problém pochopit obsah slov:

Injustice

the oppressor

„If you are neutral in situation of injustice , you have chosen the side of the oppressor.“

„Injustice somewhere is a threat for justice anywhere“.

„When injustice becomes law, rebellion becomes duty“.

Uváděli jsme příklady, snažili jsme se citáty vysvětlit na konkrétních historických událostech. Já připomněla 2.světovou válku a Hitlera, jiná poukazovala na Kubu nebo Sýrii.

Ve 2.části jsme utvořili dvojice. Já jsem spolupracovala s Marianou z Kolumbie. Měli jsme za úkol spojit slova a vysvětlení, co znamenají. Statečně jsme se s  Marianou to snažili  dát dohromady, protože jsme ta slova (až na spirit a slavery)  vůbec neznali:

to perpetrate

to be witness to

to nullify

to propel

to well up

Hypocrisy

to ameliorate

a sanctuary

to kick something off

to follow through

slavery

spirit

denial

to be indignant

 

Částečně jsme to zvládli, ale ztratili jsme čas pro čtení připraveného textu, takže jsme v závěru našeho setkání měli za úkol jen  použít některá z těchto slov ve větách, zda jim rozumíme.

Celkově to bylo  zajímavé, ale velmi těžké, protože jsme  mnohá slovíčka  neznali. Každopádně jsme získali nové poznatky pro příště.

 

                                                               Marie

Žádné komentáře:

Okomentovat