15. 3. 2013

Postav se na tzv. soapbox a řekni svůj názor

Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab
Konverzační event na vybraná témata
Učitelka: Zeb Blaisdale
Studenti: Addar, Fatima, Reila, Kono, Vendy, Bilal, Neilton  (Evropa, Afrika, Amerika, Asia)

Event tohoto typu jsem dnes navštívila poprvé, proto jsem si nejprve na internetu vyhledala, co to vůbec „soapbox“ je. Jeden z internetových slovníků objasňuje pojem tímto způsobem: „A temporary platform used while making an impromptu or nonofficial public speech“

Přičemž slovo impromptu [ɪmˈprɒmptjuː] znamená nepřipravený, imrovizovaný

Lektor začal lekci se slovy: „Tell us your story!“ A tím bylo zvolené téma. Dnes byl jako první probírán Addar. Dozvěděli jsme se o něm, že je paleontolog a zkoumá zkameněliny:

Palaeontology [ˌpælɪɒnˈtɒlədʒɪ]
Fossil [ˈfɒsəl]

Lektor se ho zeptal, jestli ho to baví?
Do you enjoy looking for fossils?

A pak se vedla diskuze o dinosaurech, byl zmíněný i Indiana Jones a debata se změnila z vážného tématu na téma spíše méně vážné až legrační a dokazují i tato zmíněná slova:

-          Fossils soup
     -          Tasty fossils

Když bylo téma maximálně vyčerpáno, přešlo se k dalšímu tématu. Opět byl vybrán jeden z Avatarů, aby řekl, co má na srdci a tak předhodil nějakou tématiku. Tentokrát padl výběr na mě. Rychle jsem nevěděla, co vymyslet, tak jsem předhodila stále aktuální téma žen a mužů.

Nejdříve jsem musela odpovědět na následujících několik základních otázek:
What do you study?
Where are you from?

Při rozvíjení tématu jsem se dozvěděla, že pokud je někdo ve stresu, je správné říct
I am very stressed….(místo: I am very stressful)

Dále, když jsem byla dotázána na vzdělání jsem zjistila, že není vhodné používat slovo „title“, ale „degree“, pokud chci říct, že jsem dosáhla nějakého titulu.

Nakonec jsme všichni došli k názoru, že nejlepší lék na stres je alkohol, čímž se samozřejmě v reálném životě neřiďte, je to pouze nějaký výstup z našeho druhého života.

Event se mi velmi líbil, a protože jsem se mnohokrát dostala ke slovu, procvičila jsem svůj slovní projev, což považuji za hlavní přednost této události.

 Vendy
 
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat