15. 3. 2013

Psaní o zvířatech nemusí být úplně triviální

Lekce angličtiny ve virtuálním prostředí Languagelab
Lekce psaní na zadané téma
Učitelka: Iffaf Ling z Británie
Studenti: RicoM, Renee88, Astrid, Vendy, (Evropa, Amerika, Asia)

Protože je tato lekce zaměřena výhradně na procvičení psaného projevu, lektorka obvykle na nic nečeká a ihned se přechází k zadání úkolu. Dnes byl první rozehřívací úkol opravdu zajímavý, nejenom proto, že tématem byla zvířata, tedy „animals“, ale také proto, že jsme si procvičili superlativ často používaných přídavných jmen:

the biggest
the most dangerous
the slowest
the most unusual
the cuddliest

Úkolem bylo napsat krátký text a ke každému přídavnému jménu přiřadit nějaké zvíře. Přesně takhle znělo zadání: „Match each adjective to an animal and explain why“. Hlavním smyslem bylo také vysvětlit, proč si to myslíme.

Věty mohly začínat různými způsoby, například:

I think that……
In my opinion…
I feel….
 
Pak už nezbývalo nic jiného, než říct: „Let´s get writing!“

Jak to mohlo vypadat? Třeba takhle:

The most beautiful animal is the lion, he is the most beautiful animal, hence he was voted like a king of all animals! The most dangerous animal must be snake, he is very small and people can not know, where he can meet them! The fastest animals in the world are spiders, because my father never catches him! On the other hand the slowest animal is my dog, when I want to be at home for my English! The most unusual animal is porcupine, he is so strange. The cuddliest is my child when he cuddles our dirty cat. I think the ugliest animal that I have ever seen is ostrich. I do not know that animal is the smelliest. The last week I met the friendliest cat in the street.

V jiných článcích jsme se mohli seznámit se zvířetem aye-aye, u kterého doposud nevím, co přesně v překladu znamená, ovšem vím, jak vypadá a co o něm bylo napsáno:

The most unusual and ugliest is the “aye-aye”, what a strange animal it is! It has red eyes, long clawed fingers, black skin. It can only be found in the forests of Madagascar.

Na neznámé zvíře se můžete podívat na této adrese: http://www.frogblog.ie/2011/01/weird-wonderful-animals-aye-aye.html

Dalším tématem bylo zoo a otázka pro psaní zněla: „Do we keep animals in zoos?“ Zároveň však bylo naším úkolem vypracovat krátký text na téma škůdců nebo o zvířecích farmách: „What are your views on pest control? What is modern livestock farming?“

Iffaf ještě před samotným psaním poznamenala:

-          be factual
      -          explain your ideas
      -          go into detail

Za velmi pěknou práci považuji text od RicoM a předkládám jeho část ho po veškerých opravách jeho drobných chybiček:

In every country in the world, there are zoos. They have been created essentially for people’s entertainment: for example, children enjoy looking at the parrots trying to imitate what people said, also, people are fascinated by the different abilities of certain animals like dolphins and seals. In my opinion, keeping animals in zoos in on the other hand, is not very good since they are not free, they are confined for their whole life.

Zajímá vás, jak text ohodnotila lektorka? I to si můžete přečíst:

-          Really well-argued
      -          Creative writing

Lektorce moc děkuji za skvěle připravenou hodinu a dokonalou organizaci. Lekce psaní jsou vždy velmi přínosné.

Vendy

 

Žádné komentáře:

Okomentovat